Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLevinson, Ralph; Hand, Michael; Amos, Ruth
TitelWhat Constitutes High-Quality Discussion in Science? Research from the Perspectives on Science Course
QuelleIn: School Science Review, 93 (2012) 344, S.114-120 (7 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0036-6811
SchlagwörterScience and Society; Science Curriculum; Questionnaires; Interviews; Foreign Countries; Educational Change; Science Education; Science Teachers; Critical Thinking; Semi Structured Interviews; Focus Groups; Teacher Role; United Kingdom
AbstractPerspectives on Science (POS) is a unique research-based post-16 course that addresses the history, philosophy and ethical aspects of science. Our central research question was to what extent is POS successful in promoting high-quality discussion in class and what factors influence this. Through questionnaires, interviews and observations of discussion episodes we were able to identify the most prominent characteristics: the instrumental role of the teacher, the introduction of conflict, and a balance between respect for rational argument and the advocacy of a position with passion. (Contains 1 box.) (As Provided).
AnmerkungenAssociation for Science Education. College Lane Hatfield, Herts, AL10 9AA, UK. Tel: +44-1-707-283000; Fax: +44-1-707-266532; e-mail: info@ase.org.uk; Web site: http://www.ase.org.uk
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "School Science Review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: